Wednesday, November 4, 2009

GRAFT TRADING SAYA




AKAUNT 183522 FX OPEN STATEMENT
Ini adalah graf akaunt trading saya pada bulan OCTOBER 09
Alhamdulillah adalah peningkatan,ini kerana saya sedang belajar pengawalan margin dibawah 5% dan maximum RISK APPITITE 10%. Setelah mengalami MARGIN CALL beberapa kali semasa mula2 mengenali PASARAN MATAWANG.
Setelah beberapa kali gagal didalam trading ,saya mula menyemak kembali punca kegagalan dan mempelajari teknik yang betul dan pengawalan risiko yang munasabah.
Jika diperhatikan pada graf diatas dapatlah disimpulkan bahawa tahap pengawalan EMOSI masih ditahap yang rendah,ini perlu diperbaiki lagi supaya profit boleh diperolehi dengan konsistan dan kerugian(take loss) dapat dielakan.
Kekalkan trade mengikut NEWS,MARGIN 5%,support/resistant dan Take profit below 100PIPS.
SEMOGA BERTAMBAH BAIK DIMASA HADAPAN..
AMIN..YA,RABBILALAMIN.

1 comment:

  1. Halo pak Amadiyus.
    Selamat siang.
    Perkenalkan saya Nando, Business Development dari ForexMart.
    Sebelumnya saya telah mengunjungi blog Anda dan ingin mengundang kerjasama.
    Apakah Anda membuka peluang kerjasama?

    Terima kasih

    Regards,
    Nando
    Business Development
    ForexMart
    nando@forexmart.com
    Skype: nando.forexmart
    facebook: Nando ForexMart

    ReplyDelete